Welcome to Unpredictable Life . Happy reading! | Dashboard | Follow

Monday 30 April 2012

Pahit dan Perit itu

Assalamua'laikum & salam sejahtera





Biasanya mereka menganggap bahawa semalam tu sejarah..
SEJARAH..
Pada aku, semalam tu kenangan aku..
Kenangan yang tak mungkin luput dalam ingatanku walaupun ia pahit dan perit..
Walaupun perit itu memakan diri aku..
Meracuni fikiranku.. alhamdulillah..
Aku dapat menerimanya dengan tabah dan ikhlas..


Mungkin..
Tuhan menjadikan pahit kerana Dia ingin memberikan kita hikmah yang kita kadang-kadang tidak sedar tentang kehadiran hikmah itu..


Give and take..
Pernah terfikir tak? kalau kita sering mengalah, tapi, mereka yang lain, sering memijak-mijak kepala kita..
Sometimes, kita sedih sendiri..kita mengalah..
Tapi, apa yang mereka kata sebaliknya? kita lemah..
Ya, pedulikan apa yang mereka kata.. walaupun sukar, kita kena teruskan langkah kita, kita haruslah tabah dan yang paling penting, kita haruslah cekal menempuhi hari-hari kita..



Walau pahit & perit sekalipun yang kita lalui,.
Well, kita kena harunginya dengan tabah..
Ya, kadang-kadang aku lemah..
kerana apa? aku juga manusia biasa yang penuh dengan kekurangan..
aku tak sempurna..





No comments: