rainbow link

Sunday, 20 July 2014

Tak Sangka

Tak sangka saya..
Tegar dia buat macam tu..
Depan orang lagaknya baik sekali..
Seolah-olah dia tiada salah..
Sopan.. tunduk je bila berkata-kata..




Kalaulah.. saya tahu, apa yang ada tersembunyi dalam lubuk hatinya..
Kan senang?
Dosanya saya bila mengata dia..
Dosanya saya bila mencerca nya..
Tapi, tahukah dia yang hati saya sakit.. sakit sangat dengan gerak-gerinya..
Perangai bongkaknya dalam diam itu..
Semuanya berlaku dalam diam..
Dan salahnya semua ke arah saya..
Saya tak kisah.. takpe..

Bila mengadu, hanyalah pada mereka berdua..
Dan, tak sangka mereka pun kongsi benda yang sama..
Sama merasa, sama kecewa, sama terseksa..

Kami sayang, cuma mengapa dia begitu?
Saya tak dapat ubah awak melainkan diri awak..
Saya tahu, sedangkan saya masih lagi terhuyung hayang berdiri di bumi Tuhan ini..

Maaf andai terlebih kata..
Saya menaip hanyalah sebagai luahan rasa..
Cukuplah selama ni saya banyak menjengkelkan perbuatan saya terhadap dirimu..

Manusia,
Takkan larinya daripada masalah dan salah..
Daripada sifat kekecewaan, derita, kelam kabut..pendam..
Entah,
Ini kan lumrah dunia..
Selamat Berjaya, ya!





Wednesday, 9 July 2014

Kosong


Assalamua'laikum..

Entah.. aku sebenarnya kosong.,. kosong untuk menceritakan masalah aku kat sini..
teringat saat seketika dulu.. asyik betul aku taip sambil jariku menari-nari.. 
Apa yang aku mampu kata ialah 'entah'.. 
Berapa banyak entah, entahlah aku nak khabarkan..

Apa yang aku tahu.. aku kosong.. stress? mungkin..
Banyak benda yang dah berubah..
Aku dah tak macam dulu..
Aku dah berubah.. 
Aku dapat merasakannya dari dalam lubuk hatiku..
Apa yang aku berubah aku tak pasti..
Aku taknak salahkan sesiapa.. apa yang aku nak tujukan pada diriku sendiri..

Persekitaran? Ya, mungkin ada effect nya juga.. tapi.. tu lah..
Kalau tak diri aku sendiri yang buat keputusan.. 
Tak aku jadi begini.. 



Aku kalau boleh nak cerita.. cerita kat sini..
Tapi aku tiada pendahuluan yang bernas..
Sampaikan aku termati dengan ayat prasana yang menarik..
Kata-kata aku mati sebab banyak sangat yang aku fikirkan..
Sampai aku jadi kosong..

Aku perlukan semangat.. semangat yg macam dulu
Tapi, ya aku tahu.. aku kena terima hakikat..
Sudahpun.. cuma masih berbau lagi semangat yang lama..
Semangat apa aku pun tidak pasti apa..
Sebab apa? 
Sebab aku tengah kosong..