rainbow link

Friday, 25 November 2016

entah




Saje pergi kat draft2 lama..

homaigad, sungguh tragis..

Aku termati kata..

Tak dapat fikir.. 

Selamat berakhir..

Wednesday, 16 November 2016

Meluah jap

Dia kata,
aku selalu sangat sakitkan hati dia.. serabutkan diri dia.. suka tanya banyak2.. tanya berulang kali..
keep on pushing..

Tapi bagi diri aku, 
selagi aku tak dapat explanation yang tepat, aku mesti akan banyak tanya.. 
since dari dulu..

Aku ingatkan okay kalau kita banyak2 tanya ni..
Aku tak sangka pulak dengan persoalan, sesetangah orang boleh jadi gila..
Aku tak sangka pulak dengan persoalan, sesetengah orang boleh unstable..
Aku tak jangka pulak dengan persoalan, sesetangah orang boleh sampai pergi lenyap tinggalkan diri ini jauh-jauh..

Dan..
Aku tak sangka dengan persoalan, semuanya akan boleh berakhir..

Tapi,
paling tak boleh blaa, kalau takde persoalan, 
kata diri ni tak membantu,
kata diri ini tak berminat nak tahu,
kata diri ini tak ambil kisah,
kata diri ini pentingkan diri sendiri sahaja..
kata diri ini tak pernah nak kisah..
kata diri ini tak reti nak hargai..
kata diri ini tak ada adab pekerti..

Jadi,
apa yang patut aku serahkan?
Pasrah? Berserah?

Entahlah..
Terkadang aku terfikir sejenak..
Kekadang, aku tak tahu apa sekeliling aku nak..

Haha, kat office orang siap label aku lagi suka sendiri..
'Suka noh bersendiri..' 'dia kawan dengan bunian je, orang2 kat sini dia tak nampak..'
Aku mampu senyum je dan bisik kat dalam hati..
Itu lebih baik daripda aku berkomuniti, lepas uh aku dok bertanya orang kata aku keypo..

Kekadang, complicated hidup ni..
Tapi apa boleh buat..
dah tu jalannya kan?

Eh kekadang aku serabut jugak..
Ye, aku tahu.. better meluahkan kat tikar sejadah.. ye aku meluah..
Tapi, suka hati aku laaaa aku nak berblogging.. fakoff laa mentaliti orang yang cenggini.. 
aku dah muakk.. 



Well, see ya soon..