Welcome to Unpredictable Life . Happy reading! | Dashboard | Follow

Tuesday 6 February 2018

Bukan Nak Memberontak


Sejak kebelakangan ni, aku selalu banyak buat kesilapan dalam kehidupan seharian aku.. 
Aku tak pasati apa puncanya..
Apa yang aku tahu, bila aku buat sesuatu benda tu, fikiran aku memang tepat kat sesuatu benda tu..
Aku pun double check apa yg aku lakukan sesuatu perkara tu... terkadang, sampai triple check.. 
Check sampai gila.. 
But end up, still aku buat salah..



Aku sebenarnya, tak tahu nak cakap macam mana dengan orang sekeliling aku..
Dalam 5 hari, jarang nak jumpa aku buat kerja perfect & tiptop..
Terkadang aku kaku & blurr kejap bila satu satu masalah terbina disebabkan kesalahan bodoh aku..

Kadang tu, bila balik rumah, aku duduk termenung kejap and tanya, apa masalah aku? kenapa aku begitu cuai? Perghh, sampai tak boleh seyh nak jawab soalan cepumas tu.. 

Aku tak pasti, adakah punca sebab one of family member aku nak kan aku pulang ke tempat asal aku?
No, aku nak jadi perantau.. aku masih muda kot.. 

Bila dah jadi perantau & duduk sorang2 ni, aku tak suka orang arah2 aku.. aku tak suka orang sekat perjalanan aku nak kemana.. aku tak suka orang tahu apa aku buat.. 

Aku tahu, orang yang sibuk2 nak ambil tahu ni, concerned kat aku.. Ye, aku appreciate sangat2, ikhlas aku cakap dalam hati sambil taip.. aku hargainya.. ceh, bunyi macam ego tinggi KLCC kan? Opps, ni bukan tinggi macam KLCC dah ni.. ni tinggi macam bangunan era baru paling tertinggi kat Malaysia, KL118 dah ni! hahaa 

Tapi, aku perlu ruang beb, aku tak minta ruang besar pun.. cukuplah sekadar muat untuk mengisi apa yg aku perlu.. gittew..

Aku bukanlah nak memberontak, tapi.. aku just nak share apa yang aku rasa.. aku ni jenis yang tak reti nak mengeluarkan suara & bercerita.. sebab kalau aku syok bercerita kan, mesti orang macam tak interested and switch topic.. so aku lebih prefer diam and dengar story orang.. gittew!

Actually, tak syok kan nak luah kat dalam blog? Arghh diam ah.. kahkahkah!





No comments: