rainbow link

Saturday, 31 December 2011

Dan Pabila SAHABAT Lama Bertemu Kembali

Assalamua'laikum dan Hi Bloggers :)


Semua mesti dah faham kan, apa itu erti sahabat ? Tak faham, try lahh, click sini ke,. hee :) Sahabat.. Tujuh huruf nih, tak boleh pisah dengan Kasih dan Sayang.. Kenapa? Sahabat Sejati sentiasa di hati.. :) Dunia sekarang nih,. sungguh sukar untuk kita memilih Sahabat.. seperti yang kita faham sekarang.. ramai gila kawan kena makan dengan kawan.. pernah ke kita dengar? sahabat makan sahabat? Tak, kan? 
Biasanya, kenangan yang sanagt manis, bila ada sahabat masa sekolah..wahhh!





Selalunya,. bila kita jauh dengan sahabat.. kita rasa sunyi.. rasa macam.., tak lengkap je hidup.. rasa sepi.. hati pun terasa sayu.. nak telan air liur je ,gigel-gigel?ada ke macam tuh?HAHA tapi kebanyakan lahh.. masa kat sekolah dulu, pergi tandas pun sahabat mesti kena teman.. tak gitu? :P






Bila semakin dewasa,.sahabat entah ke mana.. masing-masing sibuk mengejar cita-cita.. sehinggakan sesetengah lupa akan erti persahabatan itu.. ada yang ego pada sikap sesetengahnya.. ada yang pendam seperti gunung berapi pendam dan akan meletus pada bila-bila masa dan mengungkit hal-hal dulu kala..


Biasanya,. majilis reunion yang akan mengembalikan semangat persahabatan yang sudah lama terjalin.. masing-masing akan menangis,memeluk tanda kegembiraan, malah ada yang berteriak kerana terharu dan bersyukur kepada Ilahi kerana sempat dan dapat bersatu semula...


Dan apabila sahabat itu sudah bersatu semula, masing-masing akan mengimbau kenangan yang lama.. senyum.. sedih.. bertambah pula dengan hilaian tawa yang mengingatkan peristiwa yang lucu..
masing-masing tersenyum lebar.. dan berkata-kata dengan nada melankolik.. 


Terima Kasih, wahai SAHABAT ! Terima Kasih kerana kau sudi mewarnakan hidupku dengan pelbagai campuran warna pelangi !



Credit to him coz the idea..haha

2 comments:

Anonymous said...

asyiq, azam miss you so much

Tara Asrar (NEW) said...

elehh... madah lahh kau.. gi lahh msg dowg :P