Welcome to Unpredictable Life . Happy reading! | Dashboard | Follow

Sunday 20 July 2014

Tak Sangka

Tak sangka saya..
Tegar dia buat macam tu..
Depan orang lagaknya baik sekali..
Seolah-olah dia tiada salah..
Sopan.. tunduk je bila berkata-kata..




Kalaulah.. saya tahu, apa yang ada tersembunyi dalam lubuk hatinya..
Kan senang?
Dosanya saya bila mengata dia..
Dosanya saya bila mencerca nya..
Tapi, tahukah dia yang hati saya sakit.. sakit sangat dengan gerak-gerinya..
Perangai bongkaknya dalam diam itu..
Semuanya berlaku dalam diam..
Dan salahnya semua ke arah saya..
Saya tak kisah.. takpe..

Bila mengadu, hanyalah pada mereka berdua..
Dan, tak sangka mereka pun kongsi benda yang sama..
Sama merasa, sama kecewa, sama terseksa..

Kami sayang, cuma mengapa dia begitu?
Saya tak dapat ubah awak melainkan diri awak..
Saya tahu, sedangkan saya masih lagi terhuyung hayang berdiri di bumi Tuhan ini..

Maaf andai terlebih kata..
Saya menaip hanyalah sebagai luahan rasa..
Cukuplah selama ni saya banyak menjengkelkan perbuatan saya terhadap dirimu..

Manusia,
Takkan larinya daripada masalah dan salah..
Daripada sifat kekecewaan, derita, kelam kabut..pendam..
Entah,
Ini kan lumrah dunia..
Selamat Berjaya, ya!





No comments: