rainbow link

Saturday, 10 December 2016

Aku

Sumpah aku bukan jenis yang suka paksa..
Tapi bila situasi tu memaksakan aku untuk paksa, aku terpaksa!

Sumpah aku bukan jenis yang suka mengira!
Tapi bila situasi paksa untuk aku membuat satu pencatuan aku terpaksa akur..

Sedih tatkala mereka menuding jari padaku sambil kata,
"Menyesal minta tolong kau!"..
Terlalu hampa plus kecewa.. aku terasa hambar, rasa kelam dunia..




Aku faham, semua manusia sama je..
Takde sape yang sempurna..
Takde sape yang bole jdi terlalu sabar bila keadaan tu tertekan, terpaksa..

Kau faham "roda kehidupan??"
Mesti kau tahu pepatah ke slogan ke, yang "kekadang kita berada di atas, kadang kita berada di bawah.."

Tapi tolonglah percaya,
Aku ikhlas dengan apa yang aku berikan..
Aku ikhlas dengan apa yang aku katakan..

Aku bukan tamak atau prejudis..

Kau kena faham, aku pun manusia biasa..
Masih muda, emosi pun terkadang bercelaru..
Terkadang pun buntu..
Terkadang pun masih tak mampu untuk fikir cara penyelesaian yg bernas..

Tapi kalau kata, kesilapan aku tu tak bole nak dimaafkan 7 keturunan,
Takpe,
Tak menjadi masalah besar..

Biasalah tu, kehidupan ni.. apa yang kita buat dari segi positif ke negatif, pasti dapat balasan..

Orang kata,
Resepi kehidupan..

Rempuh, tempoh..

Kehidupan tak semua pahit..





No comments: